בשנת 2007, רכשה חברת דלק אירופה את פעילותה של חברת Chevron Texaco. הפעילות של שברון כללה מעל 800 תחנות תדלוק שממוקמות במדינות בנלוקס ( הולנד, בלגיה ולוקסמבורג) ובנוסף, טרמינלים לאחסון והפצה של תזקיקים. רכישה במחיר של 342 מיליון אירו. נתחי השוק של דלק בנלוקס לאחר הרכישה: כ- 15% בהולנד, כ- 12% בבלגיה וכ- 10% בלוקסמבורג.
אחת הסיבות שהובילה את Chevron Texaco למכור את רשת התחנות שלה הייתה הרווחיות הנמוכה שהצליחה ליצור בDownStream - והתמקדותה בUpstream -, מגמה נרחבת בשוק הפטרוליום. מטרת חברת דלק אירופה הייתה להגדיל את הרווחיות ממכר הדלק על ידי ניהול שרשרת ערך יעילה יותר. כפי שמנכ"ל דלק אירופה, הוד גיבסו אמר: "העסקה תיתן לנו דריסת רגל משמעותית באירופה. אזור בנלוקס מתאפיין במרווחי שיווק גבוהים מהממוצע האירופאי ועם עודף כושר ייצור של תזקיקים באזור. יישום מדיניות עסקית קמעונית וניהול שרשרת ערך יעילה, יאפשרו פיתוח משמעותי של דלק בנלוקס".
על מנת להגדיל את הרווחיות וליצור את המרווחים הנדרשים, בעולם התחרותי של ממכר דלק קמעונאי, נדרשו התיעלות וחיסכון בעלויות השונות לאורכה של שרשרת האספקה מהטרמינלים השונים לתחנות הדלק ברחבי הבנלוקס.
לשם בחינת שרשרת האספקה ומציאת נקודות שונות לאורכה בהם ניתן לחסוך ולהתייעל נעשה שימוש במודל ה-SNO אשר פותח על ידי חברת C&G הישראלית. מודל ה-SNO הינו מודל מתמטי אשר פותח על פלטפורמת GIS בכדי לבצע ניתוח של אופטימזציית הרשת. ניתוח זה הוא שלב מקדים וקריטי הקובע את המרחב בו פועלת שרשרת האספקה. הניתוח לוקח בחשבון את העלויות המורכבות והאילוצים בשרשרת האספקה ומאפשר למטב את הרשת .
לשם הניתוח מודל ה-SNO מתחשב בפקטורים המשפיעים על שרשרת האספקה ועל הרשת בה היא פועלת כגון: הובלות, מיסים, אילוצים רגולטורים, תנאים מסחריים (הנחות כמות למשל), גיאוגרפיה, מימון, יכולות ייצור, תפעול, אחסון ושעות עבודה.
גבע חלמיש, מנהל פרוייקטים בחברת C&G Logistics Solutions.
חברת C&G הינה חברת ייעוץ בתחום שרשרת האספקה, אשר ייחודה הינו בליווי הלקוח משלב הייזום וגיבוש האסטרטגיה והתכנון ועד ליישום בפועל והשגת היעדים.